Priser

Hos oss handlar du alltid till låga priser och vi strävar efter att erbjuda marknadens lägsta priser. Priserna i vår webbshop visas alltid inklusive moms.

Betalning

Vi samarbetar med Payson gällande samtliga betalningar och för att få använda tjänsten behöver du vara minst 18år. Betalning sker enkelt och säkert med Payson. Även om du inte har ett PaysonKonto sedan tidigare kan du snabbt göra transaktionen via Payson.

Payson håller höga säkerhetskrav och är PCI-certifierade av Trustwave som är en internationell organisation för säker e-handel. All trafik krypteras genom SSL 128 bitar och alla kortöverföringar bygger på bankernas så kallade 3D-secure teknik. Payson startade 2004 i Sverige och flera miljoner personer har använt Payson som är en välkänd betallösning på internet. Läs mer om Payson här: www.payson.se

Bank eller kreditkort

Du kan välja att göra en betalning med ditt kort. Vi tar emot alla vanliga kort såsom Visa och Mastercard. Vi lagrar INTE uppgifter om ditt kort utan endast information om din order för att kunna ge dig bästa service. 

Faktura

I samarbete med Payson kan vi erbjuda betalning mot 14 dagars faktura helt kostnadsfritt. Leverans sker till den adress som finns registrerad såsom folkbokföringsadress. Betalningsvillkor är 14 dagar netto. Vid försenad betalning debiteras dröjsmålsränta med 2 %. Vid påminnelse debiterar Payson en lagstadgad påminnelseavgift på 60 kr. Betala din faktura med Swish! När fakturan dyker upp i mejlinkorg kan de välja att betala den med Swish istället för att fylla i långa ORC-nummer och bankgironummer manuellt. Köpet genomförs alltså snabbt med några få klick.

Internetbank

Du kan välja att göra din betalning direkt genom din internetbank. Direktbetalning kan genomföras från Swedbank, Handelsbanken, SEB, Nordea och Danske Bank. 

Delbetalning

Genom Payson kan vi erbjuda delbetalning där du kan betala i din egen takt. För denna tjänst tar Payson ut en avgift på 29kr. 

Beställning

Alla beställningar sker via vår webbshop. Vi accepterar inte beställningar som görs via ordinarie mail, fax eller annat tillvägagångssätt om inte annat är avtalat. Vi polisanmäler beställningar som görs i någon annan persons namn utan dennes medgivande eller som på annat sätt medför Moodelle.se ekonomisk eller annan skada.

Leveranssätt

Tänk på att beställningen kan komma att delas upp på mer än en leverans, eftersom produkterna kan levereras från olika lager. Men du kan ändå vänta tills allt kommit med att hämta ut. Vi levererar till den folkbokförda adressen, önskas annan leveransadress ber vi dig kontakta vår kundsupport via e-post. Transportören begär alltid legitimation vid leverans. Bud visar bådas legitimation.

Oftast levererar vi med Postnord eller DHL men kan även förekomma andra leveranssätt. 
om produkten/produkterna levereras med bud kommer detta att anges. 
även finns alternativet rekommenderat brev och då måste du som kund ha med ID och det är bara beställaren som kan hämta ut paketet då.

Leveranstider

Vårt mål är att leverera beställda varor så snabbt som möjligt till dig. När du lagt din order hanterar vi den direkt. Normal leveranstid är 2-7 arbetsdagar efter att din beställning är lagd.

Fraktkostnad

Vi har 29 kr i fraktavgift på alla beställningar.

Ordernummer på beställningar

När du lägger en beställning skapas ett ordernummer i ditt konto i din profil. Behöver du komma i kontakt med oss så är alla dina ordernummer tillgängliga där.

Samt orderbekräftelsen skickas med ett mail när beställningen är klar.

Uppge den för eventuella kontakter med oss.

Lagersaldo fel

Om det skulle uppstå ett felsaldo hos oss eller hos våra leverantörer efter att du/konsument har lagt en order har vi rätt att annullera orden och kunden får pengarna tillbaka.

Oavhämtad försändelse

Det är ditt ansvar att lösa ut försändelsen på utlämningsstället inom den tid, som står angivet på avin. Om du inte kan ta emot paketet vid leverans, eller inte hämtar ut ditt paket på utlämningsstället, skickas det tillbaka till oss, och vi kan då komma att debitera dig en skälig summa för frakt- och administrativa kostnader, minimum 150kronor. Betalas inte denna kostnad, lämnas kravet till inkasso.

Ångerrätt

Är Du inte nöjd med något Du beställt har Du 14 dagars ångerrätt efter det att Du mottagit varan. Varan skall då vara obruten i sin förpackning och kunden står själv för returkostnader och skickas lämpligast som spårbart med posten. 

OBS! De varor som har bruten förpackning vid köpet går ej att utnyttja ångerrätt, se vidare nedan om reklamationer. Detta gäller även de produkter som inte är inplastade från fabrik, det gäller främst hudvårdsprodukter som med stöd av lagen undantas ångerrätten pga hygienskäl. Därför är det ytterst sällsynt att ångerrätt medges på de produkterna.

Reklamationer

Har du erhållit en felaktig leverans ersätter vi Dig kostnadsfritt med en ny vara om den riktiga finns på lager, annars återbetalas inbetald summa.

Reklamationer på skador på varor godkänns normalt ej, om det anges vid varan om varorna har lager, transportskada eller bruten kartong vid köpet. Normalt är därför dessa varor rejält nedsatta i pris vid köpet.

Har det uppkommit skada på varan vid transport måste du göra en reklamation direkt till logistikföretaget. Den returkostnad som uppkommer vid skadeärenden bekostar kunden alltid själv, samt moodelle.se måste ha godkänt reklamationen via e-mail i samband med det. 

Returadress är:

Moodelle.se

Smell4U AB

Box 10030

43421 Kungsbacka

Vi rekommenderar alla våra kunder att skicka spårbara paket för kundens säkerhet. Varan är i kundens ägo tills vi mottagit returen. Har du frågor angående ångerrätt/retur är du välkommen att kontakta vår kundtjänst under fliken ”Kontakt”.

Tvist

Vid eventuell tvist följer alltid moodelle.se allmänna reklamationsnämndens rekommendationer (ARN).

Information

Vi förbehåller oss för tryckfel i information & priser, samt fel i specifikation på samtliga varor i vårt sortiment. Alla bilder och information på vår hemsida skall ses som illustrationer. Vi kan heller inte garantera att bilderna återger varans exakta utseende.

Kunduppgifter 

Vi behöver använda dina uppgifter för att handlägga ordern. Din e-post för att kunna skicka orderbekräftelse till dig, eller om vi behöver kontakta dig. Enligt PUL (personuppgiftslagen) har du rätt att få informationen vi lagrat om dig, och om du anser att dom är felaktiga eller inte relevant så kan du begära rättelse eller att vi tar bort dig ur vårt kundregister. I detta fall skicka bara en e-post till oss. Kunduppgifterna lagras så vi kan fullfölja våra åtagande till er, för att kunna tillfredsställa dina behov som kund och ge dig bra service. Informationen kommer även att lämnas till vald betalningslösnings konto. Även kommer informationen möjligen lämnas vidare till logistik partner för att få rätt leveransadress. Uppgifterna lagras och används i informations eller marknadsföringssyfte, detta innebär också att vi på Moodelle kan skicka ut nyhetsbrev eller mejl med marknadsföring till dig som kund, så länge som du inte motskrivit dig till detta. Vi behandlar naturligtvis dina personuppgifter med största försiktighet och garanterar dig att uppgifterna bara används av oss på Moodelle.   

Cookies

Information om cookiesanvändning när du använder Moodelle webbplats.

När du använder vår webbplats Moodelle, godkänner du att vi använder cookies.

Vad är cookies?

En cookie kan enklast beskrivas som en datafil som webbplatser kan lägga in på din dator, smartphone eller surfplatta. Datafilen lagrar information om vad som sker under ditt besök på webbplatsen. Med hjälp av cookies är det även möjligt att känna igen din enhet om du besöker sidan flera gånger.

En cookie är inte under några omständigheter ett program och kan inte innehålla virus.

Force Majeure

Båda parter ska vara befriade från fullgörande av avtalet om fullgörandet förhindras eller väsentligen försvåras av omständighet som part inte rimligen kunnat råda över eller förutse. Följande och liknande omständigheter skall anses utgöra befrielsegrunder där de hindrar eller försvårar avtalets fallrörelse: eldsvåda, krig, mobilisering, rekvisition, beslag, valutarestriktioner, allmän varuknapphet, knapphet på transportmedel, strejk, lockout, elavbrott, inskränkningar i form av drivkraft samt fel i eller försening av leveranser från underleverantörer som har sin grund i sådan omständighet som avses i denna punkt eller andra omständigheter som part ej kan råda över, som antingen hindrar eller försvårar parts fullgörande i sådan grad, att det ej kan ske annat än till onormalt hög kostnad.