Kan jag skicka paketet till en annan adress?

Ja det kan du göra. Du gör detta i kassan. Eftersom varorna packas omgående efter din beställning har vi ingen möjlighet att ändra leveransadressen i efterhand. Av säkerhetsskäl kan vi inte skicka din beställning till en annan leveransadress när du betalar med faktura, det godkänner tyvärr inte Payson som hanterar våra fakturor.

Orderbekräftelse?

När du har lagt en beställning skickas det ut en orderbekräftelse via e-mail med automatik. Om du registrerar dig i samband med köp kan du se dina köp och status i ditt konto. Det här underlättar också om du ska lägga fler beställningar framöver, då du slipper knappa in dina adressuppgifter igen.

Hur gör jag för att returnera en vara?

Se under returer hur du ska göra.

Var är min faktura?

Fakturan får du skickad till dig via mail. Om du inte fått den ber vi dig kontakta kundtjänst så skickar vi en ny via mail. 

Kan jag byta eller returnera en vara?

Ja. Du har 14 dagars ångerrätt från det att du mottagit paketet. Det betyder att du har 14 dagar på dig fr.o.m. att du mottagit varan att välja att byta varan till en annan vara eller välja att få pengarna tillbaka på varan. Vid retur eller byte av varor betalar du själv returfraktkostnaden. Se under returer hur du ska göra.

Får vem som helst handla på Moodelle?

Nej. Du måste vara 18 år (eller ha målsmans tillstånd).

Vad är fraktkostnaden för min beställning?

Alla leveranser har 29 kr i fraktavgift.

Hur lång är leveranstiden?

Vårt mål är att leverera beställda varor så snabbt som möjligt till dig. När du lagt din order hanterar vi den direkt. Normal leveranstid är 2-7 arbetsdagar efter att din beställning är lagd.

Går det att avbeställa en order?

Ja, innan varorna har paketerats går det bra. Har paketet gått iväg till frakt går det inte. Ange ordernummer till info@moodelle.se för att avbeställa eller ändra i en order.

Vad händer om jag inte hämtar ut mitt paket?

Paketet finns på ditt utlämningsställe i 14 dagar, sedan skickas paketet tillbaka till oss. Vi debiterar 150 kr för att täcka fraktavgifter och våra administrativa kostnader om inte paketet hämtas ut.

Ingår moms?

Moms ingår i alla priser med 25 % på produkter som skickas inom EU.

Har ni alla varor på lager?

Ja, allt du ser på webbplatsen finns i lager. Om det skulle uppstå ett felsaldo hos oss eller hos våra leverantörer efter att du/konsument har lagt en order har vi rätt att annullera orden och kunden får pengarna tillbaka

Hur gör ni era inköp?

Vi gör alla våra inköp från leverantörer inom EU.

Är det utgångna artiklar ni säljer? 

Nej, moodelle köper in produkter från stora distributörer inom EU som har hög omsättningshastighet på sina lager. Samtliga distributörer garanterar att inga produkter som har passerat bäst före datum säljs vidare i ÅF-ledet. moodelle's affärsidé går ut på att ha hög omsättningshastighet på lager, varför inga gamla produkter säljs.

Jag såg tidigare en vara på Moodelle.se, men nu är den borta?

Är en vara borttagen har den tagit slut för tillfället.

Kan jag specialbeställa en produkt som inte finns på er webbplats?

Nej, det går normalt inte. Allt du ser på vår webbplats finns i lager och är det sortiment vi kan tillhandahålla för tillfället. Är det något du sakna men väldigt gärna vill se i vår butik, kontakta oss! 

Har ni ingen fysisk butik?

För att hålla våra låga priser har vi ingen fysisk butik. 

Vad är cookies?

En cookie kan enklast beskrivas som en datafil som webbplatser kan lägga in på din dator, smartphone eller surfplatta. Datafilen lagrar information om vad som sker under ditt besök på webbplatsen. Med hjälp av cookies är det även möjligt att känna igen din enhet om du besöker sidan flera gånger.

En cookie är inte under några omständigheter ett program och kan inte innehålla virus.

Jag har en fråga jag inte hittar svar på?

Maila oss på info@moodelle.se om du har några frågor så hjälper vi dig gärna.