Varumärken

 

Nyhetsbrev

Köpvillkor

Beställning

Du måste vara över 18 år för att kunna lägga en beställning, alternativt ha målsmans godkännande.

 

Betalningsmetoder

Vi erbjuder 3 sätt att betala:

1) Kreditkort och direktbetalning bank med Payson (Visa, Mastercard, samt de 4 storbankerna)*

2) Faktura och delbetalning via Klarna**

3) Förskottsbetalning på bankgiro 553-2858

 

 Betalningssatt

Vid betalning med KREDITKORT (PAYSON - VISA och MasterCard) slussas du till Payson's kortbetalning. När betalningen är genomförd slussas du tillbaka till moodelle.se och får en bekräftelse på beställningen. Via KLARNA Faktura kan du få varorna hemskickade och betala i efterskott med faktura. Vill du inte betala med något av dessa har vi som alternativ FÖRSKOTTSBETALNING på bankgiro, då tar det 2-3 dagar innan vi kan se att betalningen är registrerad och varan skickas först därefter. 


*Betalning sker enkelt och säkert med Payson (Standardtext från Payson)

Payson håller höga säkerhetskrav och är PCI-certifierade av Trustwave som är en internationell organisation för säker e-handel. Alla kortöverföringar bygger på bankernas så kallade 3D-secure teknik. Payson samarbetar med VISA, MasterCard och över en halv miljon svenskar använder idag Payson som har blivit en välkänd betalmetod på internet. 

**KLARNA Faktura. 

Beställningar med faktura debiteras fast expeditionsavgift med 29 kr som adderas till på fakturan från Klarna. Vid utebliven likvid debiteras fn 50 kr i påminnelseavgift, samt dröjsmålsränta enligt nu gällande referensräntamed tillägg av 24%.

 

Leveranstid

Med fri frakt delas lagervaror ut inom 2-4 dagar under vardagar efter inlämningsdagen, och i undantagsfall kan det ta uppemot 1 vecka. Väljer du Expressfrakt delas varan ut inom 1 dag efter inlämningsdagen. (Läs mer på posten.se för aktuella villkor). För större försändelser som är mer än 2 kg använder vi ibland DHL och tar 2-4 dagar. Vid Expressleverans lämnar varan vårt lager samma dag som beställningen kommer oss tillhanda om du lägger beställningen innan kl 15:00 vardagar. 


Frakt 

Fri frakt gäller för alla beställningar om inget annat val har gjorts. Maxvikt 2kg.

Expressfrakt med 1dags leveranstid går att få när beställningar görs innan kl 15:00 och kostar 19 kr. Maxvikt 2kg.

Outhämtat paket som går i retur debiteras 150 kr för att täcka uppkommen hanteringskostnad kring returen, dvs tur/returfrakt. Kunden ansvarar själv alltid för att rätt leveransadress och mobilnummer för sms-avisering är rätt angiven. 

Vid nytt utskick debiteras kunden 120 kr.

 

Ordernummer på beställningar

När du lägger en beställning skapas ett ordernummer i ditt konto i din profil. Behöver du komma i kontakt med oss så är alla dina ordernummer tillgängliga där.

Samt orderbekräftelsen skickas med ett mail när beställningen är klar.

Uppge den för eventuella kontakter med oss.

 

Ångerrätt

Är Du inte nöjd med något Du beställt har Du 14 dagars ångerrätt efter det att Du mottagit varan. Varan skall då vara obruten i sin förpackning och kunden står själv för returkostnader och skickas lämpligast som spårbart med posten.  

OBS! De varor som har bruten förpackning vid köpet går ej att utnyttja ångerrätt, se vidare nedan om reklamationer. Detta gäller även de produkter som inte är inplastade från fabrik, det gäller främst hudvårdsprodukter som med stöd av lagen undantas ångerrätten pga hygienskäl. Därför är det ytterst sällsynt att ångerrätt medges på de produkterna.

 

Reklamationer

Har du erhållit en felaktig leverans ersätter vi Dig kostnadsfritt med en ny vara om den riktiga finns på lager, annars återbetalas inbetald summa.

Reklamationer på skador på varor godkänns normalt ej, om det anges vid varan om varorna har lager, transportskada eller bruten kartong vid köpet. Normalt är därför dessa varor rejält nedsatta i pris vid köpet.

Har det uppkommit skada på varan vid transport måste du göra en reklamation direkt till logistikföretaget. Den returkostnad som uppkommer vid skadeärenden bekostar kunden alltid själv, samt moodelle.se måste ha godkännt reklamationen via e-mail i samband med det. 

 

Tvist

Vid eventuell tvist följer alltid moodelle.se allmänna reklamationsnämndens rekommendationer (ARN).

 

Övrigt

Vi lägger en reservation för slutförsäljning, skrivfel och prisförändringar.